T
Wróć do spisu treści

Idealny proces obsługi z ofertodom

Czym jest idealny proces obsługi klienta z Ofertodom i dlaczego jest taki ważny?

Odpowiednie wykorzystanie dostępnych narzędzi może znacznie przyśpieszyć naszą pracę i ułatwić nam podstawowe czynności. Ofertodom powstał właśnie z tą myślą, żeby praca z klientem, a w szczególności praca z ofertą i nad ofertą była łatwa i przyjemna. Dlatego start tego programu jest początkiem drogi, która zaowocuje  funkcjonalnościami uwalniającymi nasze godziny spędzone przed komputerem przy przygotowywaniu oferty, wyszukiwaniu, edytowaniu czy też zarządzaniem samą pracą z klientem.

 

Czas reakcji – pierwsze i najważniejsze zadanie

To jak klient nas oceni i jakie zdanie wypracuje o nas, już na samym początku współpracy z nami ma duży wpływ na samą finalizacje transakcji nieruchomości. Możemy być postrzegani jako agenci, którzy nie odpisują na maile i przygotowują oferty z kilkudniowym opóźnieniem. Klient nie zna naszej sytuacji, naszego  napiętego grafiku, ilości otwartych transakcji i klientów, z którymi współpracujemy. Klient widzi nas oceniając przede wszystkim naszą pracę, czas działania, zaangażowanie, sposób w jaki się z nim komunikujemy. Na początkowym etapie bardzo często nie widzimy klienta, ponieważ dzwoni do nas na ofertę, albo wysyła zapytanie mailowe.

Na tym właśnie etapie z Ofertodom możemy wypracować sobie pewną przewagę. Zadbajmy o to, żeby zaraz po pierwszym telefonie, utrzymać z klientem kontakt. Zbierzmy od niego podstawowe informacje o nieruchomości, która go interesuje. Wystarczy, że dodamy klienta i uzupełnimy podstawowe parametry zainteresowania klienta. Pod tym linkiem przesyłam do poradnika jak dodać klienta.  Wystarczy, że podeślemy klientowi 2 – 3 oferty przygotowane w kilku krokach i właśnie stworzyliśmy sobie możliwość do ponownego kontaktu z klientem.

To jest jeden z najbardziej skutecznych sposobów na budowanie relacji na początku pracy z każdym klientem. Zachęcam serdecznie do przetestowania.

 

Utrzymanie ciągłego kontaktu z klientem

Kolejnym bardzo istotnym czynnikiem wpływającym na świetną relację z klientem to ciągły kontakt z nim. Pamiętaj, że klient nie siedzi bezczynie i czeka, aż podeślesz mu ofertę. Sam przegląda portale i szuka ofert, które go zainteresują. Jeśli trafi na interesującą go ofertę i będzie to oferta innego agenta wtedy sytuacja może zmienić się na Twoją niekorzyść. Jeśli agent prowadzący ofertę będzie pod telefonem i zadba od świetny kontakt z potencjalnym kupującym oraz umówi się z nim na spotkanie – zbudowanie relacji z tym klientem będzie trudniejsze. Klienci jeśli decydują się na współpracę z jednym konkretnym agentem, przywiązują się i są lojalni jeśli są odpowiednio prowadzeni przez pośrednika. Jeśli chcesz dowiedzieć się jak przygotować ciekawą ofertę odsyłam Ciebie do tego poradnika jak napisać opis nieruchomości, który angażuje klienta.  W tym artykule dowiesz się jak przygotować ciekawy opis, który przykuje uwagę klienta oraz dowiesz się jak klienci szukają i weryfikują oferty.

Pracując z klientem w programie Ofertodom masz możliwość szybszego ponownego przygotowania dla niego oferty. Wystarczy, że zalogujesz się do panelu i przejdziesz do karty klienta. Masz już zapisane wcześniej parametry interesujące klienta, po których wyszukujesz ofertę. Wystarczy, że ponownie wygenerujesz ofertę klikając „Wygeneruj”.

Odświeżanie kontaktu z klientem - ofertodom

Następnie po wygenerowaniu nowej listy ofert, wybierasz Twoim zdaniem najbardziej ciekawe i odpowiednie propozycje nieruchomości. Wysyłasz propozycje i ponawiasz z nim kontakt. Dzięki temu tworzysz sobie kolejną okazję na spotkanie i prezentacje. Pamiętaj, że klient najczęściej kupuje na i po prezentacji, a nie przy oglądaniu samych ofert.

Wprowadzanie wszystkich ważnych notatek w jedno miejsce

Gdy masz wszystkie niezbędne informacje o kliencie w jednym miejscu, ponowny kontakt z nim będzie prostszy.  Czasami minie kilka miesięcy, a klient wciąż będzie w trakcie poszukiwań. Może ponownie zadzwonić na jedną z Twoich aktualnych ofert. Mając już takiego klienta zapisanego w swojej liście klientów zdecydowanie wiesz co już wcześniej interesowało tego klienta. Masz pod ręką notatki i Twoje komentarze z poprzednich telefonów i spotkań. Wystarczy, że odświeżysz relacje z klientem dopytując się czy poprzednie poszukiwania uległy zmianie. Zawsze możesz też dopytać o to jak podobały się jemu ostatnie nieruchomości, które z Tobą oglądał oraz możesz dopytać jak bardzo zmieniły się kryteria poszukiwań. Takie podejście buduje relacje i jest dowodem dla klienta, że poważnie i z zaangażowaniem podchodzisz do swojej pracy.

 

Systematyczna weryfikacja swoich leadów

Systematyczny kontakt i weryfikacja swoich leadów jest jednym z  ważniejszych zajęć i zadań w pracy agentów, którzy już zbudowali swoją bazę klientów i aktywnie z nią pracują. Jesteśmy świadomi, że utrzymanie stałego kontaktu z klientem przynosi wiele dobrego dla naszej pracy, poleceń i naszych zarobków. Zdarzyć się może tak, że ponowny kontakt z klientem jest wymagany, ale brakuje nam pomysłu i pewności w jaki sposób odświeżyć ponownie z nim kontakt.

Lista aktualnych klientów w ofertodom

Gdy wiemy:

  • kiedy wysyłaliśmy ostatnią ofertę do klienta
  • jakie parametry interesują naszego klienta
  • oraz jakie oferty już widział
  • dodatkowo przygotowaliśmy wcześniej kilka krótkich  o kliencie notatek umożliwiających nam przypomnienie sobie poprzednich kontaktów

wówczas uzbrojeni jesteśmy w niezbędne informacje i wiedzę, żeby wykonać kolejny telefon do klienta.

Wystarczy, że podczas swojego telefonu nawiążemy do naszych poprzednich kontaktów i ocieplimy rozmowę z klientem, łatwiej nam będzie ponownie zweryfikować aktualne parametry poszukiwania nieruchomości, które interesują klienta. Dlatego zachęcam Ciebie serdecznie do tego, żebyś to Ty kontrolował/a proces obsługi  swojego klienta, dbając o systematyczny kontakt i odpowiednią relację niezbędną do zamknięcia sprzedaży.

 


Wróć do spisu treści

Zobacz jak wiele zyskasz

Dzięki wykorzystaniu technologii OfertoDom w codziennej pracy

Odpowiadaj szybciej
Dzięki ofertodom będziesz w stanie znacznie szybciej przygotować listę ofert dla klienta.
Umawiaj więcej spotkań
Sprawnie komunikując się z klientem bez problemu umówisz się na spotkanie w jego wymarzonej nieruchomości.
Zamykaj więcej sprzedaży
Będąc krok przed konkurencją zamkniesz znacznie więcej sprzedaży, w krótszym czasie.